1. Hírek
  2. Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért
2022.05.31.
Újdonság a Volkswagen Haszonjárművektől

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Egy ikon visszatér: A Volkswagen az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo által ülteti át a T1 genetikáját a jelenbe – és egyúttal a jövőbe. Az első 1950-es buszhoz hasonlóan az új modellek is letisztult és funkcionális kialakításúak, ugyanakkor számos érzelmet ébresztenek fel. De hogyan sikerült elérni mindezt? A Volkswagen formatervezői exkluzív betekintést nyújtanak munkájukba.

Volkswagen Haszonjármű

"A T1 az 1950-es évek ikonja volt" - mondta Jozef Kabaň, a Volkswagen Design vezetője. "Az ID. Buzz-zal átültetjük a genetikáját az elektromobilitás korába. Az ID.Buzz átülteti az ikonikus géneket és arculati elemeket a digitális korba. Az ID. Buzz egyszerre időtálló, fenntartható és rendkívül funkcionális. Ezek a tulajdonságok teszik egyedivé. Ez nagyfokú szimpátiát és az összetartozás érzését közvetít a közlekedők felé."

Az ID. Buzz-zal a Volkswagen egy új piaci szegmensbe tör be, és ACCELERATE stratégiája részeként minden járműosztályban felgyorsítja elektromos kampányát. 2030-ra a Volkswagen európai eladásainak legalább 70 százalékát tisztán elektromos járművek fogják majd kitenni. Ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz.

Letisztult karakter. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo - azaz a busz és a kisáuszállító - elődjüket követik egyedi vonalvezetésükkel. "Egy ikonban nagyon sokat számít az egyszerűség" - mondta Marco Antonio Pavone, a Volkswagen külső formatervezésért felelős vezetője. "Minden gyerek tud rajzolni egy olyan járművet, mint a T1-es, mindössze néhány vonallal. És amikor meglátom az ID. Buzz-t, azt mondhatom: Hű, itt is tökéletesen sikerült!" - tette hozzá Roland Faller, a Volkswagen Haszonjárművek külső formatervezésért felelős vezetője. - "Az ID. Buzz Cargo nemcsak egy praktikus transzporter, hanem kifejező formatervezésének és nagyfokú funkcionalitásának köszönhetően figyelemre méltó innováció."

V-alakú és nagy méretű VW-logó. Az elülső rész bizonyítja, hogy mindkét új modell átveszi a régi modell formavilágát, ezzel mosolyt csalva az emberek arcára. A V alakú motorháztető és a nagy, feltűnő VW-logó karizmatikus megjelenést kölcsönöz a jármű orrának, míg a fényszórókat egy fénycsík köti össze. Az oldalsó és a hátsó rész a kialakítás felső és alsó zónára való szétválasztását folytatja. Ez különösen az opcionális kéttónusú fényezés esetén feltűnő, amely ismét a történelmi T1 modellre emlékeztet.

Harmonikus arányok és rendkívüli aerodinamika. A kibocsátásmentes busz karosszériájának pragmatikus arányai lenyűgözőek. A nagy kerekek a külső sarkokban helyezkednek el, így a relatív kis alapterületű hely ideálisan kihasználható. A légellenállási együttható, amely egy elektromos jármű hatékonysága szempontjából különösen fontos, az ID.Buzz esetében csak 0,285. A klasszikus T1 esetében még 0,44 volt.

Kétrészes felnik. A felnik is különösen sokatmondóak. Saját, meggyőző arculati nyelvezettel rendelkeznek, ugyanakkor fontosak a jármű hatékonysága és hatótávolsága szempontjából. "A kerekek valójában nagyon fontosak egy elektromos jármű számára" - magyarázta Ranbir Kalha, a felnikért és kerekekért felelős tervező. "Számos technikai követelménynek kell megfelelniük. Az elsődleges kérdés természetesen az aerodinamika, a második pedig a súly. Az ID. Buzz sajátossága, hogy a felnik úgy néznek ki, mintha egy darabból állnának, de valójában hibrid kerekek. Két részből állnak, aminek köszönhetően nagyon könnyűek. Ezt a keréktípust először használják az ID. Buzz-ban," - mesélte Kalha, és hozzátette - "Ezenkívül az új kerekek értelemszerűen fokozzák az ID. Buzz egyéni karakterét, a praktikustól a sportoson át az elegánsig, egyéni ízléstől függően."

A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció leghosszabb tengelytávja. Az 1950-es busz - belsős elnevezéssel: a "Typ 2"- önhordó karosszériával rendelkezett, amelyet kifejezetten hozzá fejlesztettek ki, hossza 4,28 méter, tengelytávja pedig 2,40 méter volt. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo jó 40 centiméterrel hosszabbak nála. A Volkswagen sokoldalú, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (MEB) alapulnak. A 2,99 méteres tengelytávjuk a leghosszabb a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióban. Einar Castillo Aranda külső formatervező megjegyezte, hogy "a kompakt hajtáselemeket tartalmazó platform lehetővé tette számunkra, hogy az első kerekeket jóval előrébb, a vezetőt pedig előre és a járműben viszonylag magasan helyezzük el. Az eredmény egy monolitikus sziluett, harmonikusan integrált motorháztetővel."

Intenzív eszmecsere. Bár az ID. Buzz nem rendelkezik belsőégésű motorral, amely a hagyományos modellekben gyakran sok helyet foglal, elülső része rengeteg technológiát tartalmaz, a fűtés- és klímaberendezéstől az elektromos fékrásegítőig. Ez aztán néhány intenzív tanácskozáshoz vezetett. "A telepítési hely, ahol a fényszóró ül, nagyon szűkös. Emiatt sokat egyeztettünk fejlesztő kollégáinkkal, hogy a karosszéria térfogatát a kerekekhez közel tudjuk tartani. Itt is az volt a fő cél, hogy megőrizzük a monolitikus sziluettet" - magyarázta Aranda.

Kulcsszó: fényszórók. Mint minden ID. modell, az ID. Buzz is teljes mértékben LED-ekre épül, az IQ.LIGHT pedig igény szerint áll rendelkezésre. A LED-Mátrix fényszórók döntően formálják a jármű arculatát, ahogy Urs Rahmel, a fényszóró- és felnitervezés vezetője is kiemelte: "Fontos volt számunkra, hogy a fényanimációval egyfajta emberi jelleget adjunk a járműnek. Ennek eredményeképpen az ID. Buzz intelligens módon lép kapcsolatba környezetével." Rahmel kollégája, Sandra Sturmat kifejtette: "Az ID. család tagjaként az ID.Buzz egy üdvözlő programot futtat, amikor a járművezető megközelíti. Olyan, mintha a jármű kinyitná a szemét, és szemkontaktust keresne. Úgy gondoljuk, hogy ez a fajta interakció érzelmi kötődést fog kiváltani."

Finom vonalvezetésű belső tér. Letisztultságával az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo is a klasszikus T1 genetikáját követi, a maga modern módján. Ez a filozófia a belső térben is visszaköszön, például a lineáris műszerfalon - akárcsak a T1-ben - a finoman egymásra épülő elemekkel, beleértve a multifunkciós kormánykerékkel és két digitális kijelzővel ellátott intelligens vezérlési koncepció.

Tágas nyitott tér. A kompakt elektromos meghajtás és a jármű padlójába integrált akkumulátor nyitott teret és bőséges térkialakítást tesz lehetővé, amely még inkább az utasokra és igényeikre helyezi a hangsúlyt. Praktikusan nagy területet, sok tárolóhelyet és interfészt biztosít a járművezető és az utasok számára, a térérzet pedig bőséges, világos és szellős. Jozef Kabaň szerint: "Egy nagyon logikus és intuitív belső térkoncepcióval és variálható helykihasználással rendelkező gépjármű-kialakítást fejlesztettünk ki." Az ID. Buzz első ülései buszra jellemzően viszonylag magasan helyezkednek el, és kartámlákkal vannak felszerelve. A nagyszámú beállítási lehetőséggel rendelkező ülések csúcsmodellje ergonómiáját a "Kampány az egészségesebb hátért" (AGR) is elismerte.

Stílusos és hangulatos társalgó. Az ID. Buzz belső tere olyan benyomást kelt, ami egyszerre magas színvonalú, elegáns és hangulatos - mint egy modern társalgó. Tomasz Bachorski, a Volkswagen beltéri formatervezésért felelős vezetője elmondta: "Az volt a célunk, hogy vásárlóink otthonát a jármű belsejébe varázsoljuk, méghozzá minden szempontból, az anyagoktól kezdve az otthon megszokott digitális berendezésekig." Nagy figyelmet kapott a funkció, a színek és az anyagok összhatása. Az opcionális "Interior Style" beltéri csomagokban a színek a külső fényezésnek felelnek meg, és a hűvös "Electric White" árnyalat kellemes hatást kelt. Különösen bájos részletet találunk az ötüléses modell oldal- és üléskárpitján, ahol az ID. Buzz stilizált sziluettjei domborodnak. A 10 különböző színű hangulatvilágítás alapfelszereltség; a 30 színt tartalmazó változat opcionális.

Tökéletes harmóniában. A formatervezésnek és a funkciónak minden részletben tökéletesen harmonizálnia kell egymással, ahogyan azt Doreen Langner, a CAD Interior Design munkatársa a hangulatvilágítás példáján keresztül elmagyarázta. "A tervezési adatok segítségével számítógépen keresztül ellenőrizzük, hogyan jelenik meg a fény a járműben. Ha visszaverődik a szélvédőről, akkor úgy kell igazítanunk a műszerfal kialakításán, hogy a fényt elnyelje, és ne zavarja az vásárlót.

Újrahasznosított anyagból készült fonalak. A fenntarthatóság fontos szerepet játszott az ID.Buzz-ban található anyagok kiválasztásában. A belső tér egyáltalán nem tartalmaz állati eredetű bőrt. Egyes burkolatok olyan szövetet tartalmaznak majd, amelynek fonala újrahasznosított PET-palackokból és a tengerből összegyűjtött műanyagból készült. Marion Dürr, a Color & Trim tervezője a fenntarthatóság gondolatát a következőkkel egészítette ki: "Fantasztikus kombinációkat hoztunk létre minőségi anyagokból. A króm helyett króm hatású festékre, a valódi fa helyett pedig fahatásra támaszkodtunk."

A külső megjelenésről szóló film itt található: https://youtu.be/OrHp6PjDbaI

A belső térről szóló film itt található: https://youtu.be/7sPd0fVgd5M 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.