Aktuális híreink
Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka, amely ID. 2all tanulmányával kínál először kitekintést egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen modellre. Az első jellemzők: elsőkerék-hajtás, akár 450 kilométer hatótáv, innovatív műszaki megoldások – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner) – és a Volkswagen új formai nyelvezete. A sorozatgyártású változat az MEB Entry platform műszaki alapjaira épül majd és azon tíz új e-modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.
Az akkumulátorok, a töltés és az elektromos főegységek szakterületein kínált betekintést elkövetkező e-autó-fejlesztéseibe a Volkswagen Group Technology a 2023-as Tech Day alkalmával. A középpontban a jövő elektromos hajtásrendszere áll. Ennek szellemében a Volkswagen az összes alapvető főegységet házon belül kívánja biztosítani, az akkumulátorok és az elektromos motorok mellett immár az impulzus-inverter és a hőmenedzsment-rendszerek fejlesztését is önállóan végezve. Az ily módon közös forrásból származó Volkswagen hajtásrendszer jelentős hatékonysági és költségelőnyöket kínál: már az egyes alkatrészek optimális összhangjával is akár 20 százalékkal növelhető a gazdaságosság.
Felfrissített dizájn, még színvonalasabb anyagválasztás és a vezetéstámogató rendszerek legújabb generációja – ez az új ID.3. Két és fél évvel az első generáció piaci bevezetését követően kiterjedt modellfrissítéssel érkezik a piacra a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje. A legújabb szoftverek mellett immár még karakteresebb külső és kifinomultabb belső kialakítás jellemzi e kompakt elektromos modellt. A színpalettát olyan új árnyalatok bővítik, mint például a Sötét olivinzöld, miközben igényes, nem állati eredetű és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok tükrözik a Volkswagen az ID. családban alkalmazott stratégiáját.
Átfogó műszaki és optikai frissítéssel írja tovább idén a Volkswagen az immár több mint egymillió példányban értékesített Touareg sikertörténetét. Egyaránt áttervezték a luxus-SUV elejét és hátulját, a továbbfejlesztett futómű pedig a kényelem és a teljesítmény együttesével kelt mély benyomást. A nyári világpremier előtt a Volkswagen most ízelítőt ad csúcsmodellje frissítéseiből.
Napjaink autóinak alapvető részei a légkondicionáló berendezések, amelyek minden évszakban kellemes hőmérsékletről gondoskodnak. Új ID.7 modelljével a Volkswagen egy lépéssel tovább is megy, első ízben kínál olyan légkondicionáló rendszert, amely már az utazás megkezdése előtt gyorsabban lehűtheti, illetve felfűtheti az utasteret. Mindezt többek között az elektronikusan vezérelt légbefúvó nyílások teszik lehetővé, amelyek a beltér nagy területére osztják el a levegőt, amint a vezető a kulccsal az autóhoz közelít. Az új, intelligens automatikus légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető, de a nap állását és a felhasználó egyéni igényeit is tekintetbe veszi. Az eredmény pedig olyan komfort, amellyel az új elektromos limuzin mércéül szolgálhat majd kategóriájában.
Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában.
Az ID. Buzz Cargo elnyerte az „International Van of the Year 2023” (IVOTY) („Nemzetközi Év Kishaszonjárműve 2023”) rangos iparági díjat, amelyet hétfőn, a VDA „Az Év Csillagjai” („Stars Of The Year”) megnyitó rendezvényén Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) vezérigazgatója vett át Jarlath Sweeney-től, az IVOTY elnökétől.
Zwickaui járműgyárában a Volkswagen július 14-én üzembe helyezte Szászország első olyan gyorstöltő-parkját, amely úgynevezett Energiatároló konténerből (Power Storage Container; PSC) nyeri energiája nagy részét. A PSC technikája egyfajta óriási töltéstároló rendszerként szolgál, amelyet 570 kWh együttes nettó energiatároló képességgel összesen 96 cellamodul alkot. Nagy előnye, hogy segítségével még alacsony helyi hálózati teljesítményszint mellett is szinte bárhol kiépíthető a gyorstöltő-infrastruktúra, így például a lakónegyedek jelenthetik egyik lehetséges alkalmazási területét. A megoldás mindemellett hosszú távon fenntartható, a PSC rendszerébe épített cellamodulok ugyanis eredetileg az ID.3 és ID.4 előszériás példányainak akkumulátoraiként szolgáltak, most pedig második életciklusuk veheti kezdetét. Kísérleti projektjével a járműgyártáson túli szakértelméről is tanúságot tehet a Volkswagen Sachsen, amely immár összesen hat tisztán elektromos modellt állít elő. Két további közép-németországi vállalat, az AW Automotive és az Automotive Research is részt vett a projekt megvalósításában.
Menetdinamika, erő és színtiszta aerodinamika: ID. AERO. Június 27-én, Kínában tartott világpremierjével a márka első globális, tisztán elektromos limuzinjáról szolgált előzetes benyomásokkal a Volkswagen. A leendő újdonságot a felső-középkategória limuzinjainak piaci szegmensében tervezik kínálni. Progresszív, stílusos és aerodinamikus formavilága bőséges belső térkínálatról gondoskodik. A kínai sorozatgyártású változat várhatóan 2023 második felében érkezik a piacra, s ugyancsak 2023-tól tervezi a Volkswagen egy európai szériamodell emdeni gyártását.
Július 7-én tartja digitális premierjét a Volkswagen Haszonjárművek prémium -pickupja, első ízben immár minden lepel és álca nélkül, élő közvetítésben mutatkozik be a világnak. Egyéni formavilága mellett a teljes egészében új fejlesztésű Amarok számos különleges megoldást is felvonultat, innovatív műszaki fejlesztések egész sorát hozza el a pickupok B-szegmensébe.
A gazdaság és a tudomány területéről érkezett partnerek készülnek közösen bizonyítani, hogy újrahasznosítás keretében egymás után akár többször is visszanyerhetők és felhasználhatók a hajtásrendszer-akkumulátorok legértékesebb alkotóelemei. A HVBatCycle kutatói konzorcium célja a katódfémek, az elektrolitok és a grafit zárt anyagkörforgásban (Closed Loop) megoldott tartós hasznosítása. A Volkswagen-csoport vezetése alatt a TANIOBIS GmbH, a J. Schmalz GmbH és a Viscom AG hároméves együttműködés keretében dolgozik az RWTH Aacheni Egyetem (RWTH Aachen University), a Braunschweigi Műszaki Egyetem (TU Braunschweig) és a Bevonatolás- és Felülettechnikai Fraunhofer Intézet (Institut für Schicht- und Oberflächentechnik; IST) kutatóival közösen a szükséges folyamatok kutatásán és kifejlesztésén. A projektet a német Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium (Bundeswirtschaftsministerium für Wirtschaft und Klimaschutz) támogatja.
Két igazán különleges „Obi-Wan Kenobi” ihlette Volkswagen ID. Buzz is látható volt az idei Star Wars Celebration rendezvényen a kaliforniai Anaheimben (május 26–29.), a Volkswagen márka és az új, május 27-én a Disney+ streaming platformon debütált sorozat jelenlegi együttműködésének részeként. Az ID. Buzz „Light Side Edition” és az ID. Buzz „Dark Side Edition” bemutatójárművek, az Erő világos és sötét oldalát testesítik meg a Star Wars rajongók számára izgalmas és szemet gyönyörködtető látványvilággal.