Juvenal Hírek

Álmai autóját keresi? Akkor jó helyen jár a Volkswagennél. Válasszon azonnal elvihető, új autóink közül vagy állítsa össze a kívánt modellt elképzelései szerint.

  1. Hírek
  2. A Volkswagen-csoport fokozza terjeszkedését a globálisan növekvő piacokon az erős első negyedéves eredmények után
2022.05.18.
Újdonság a Volkswagentól

A Volkswagen-csoport fokozza terjeszkedését a globálisan növekvő piacokon az erős első negyedéves eredmények után

Volkswagen

A Volkswagen-csoport a kedvezőtlen nemzetközi körülmények ellenére is komoly pénzügyi eredményeket ért el az első negyedévben. Ennek fő mozgatórugói a tökéletesített értékesítési összetétel, a jobb árképzés, a folyamatos költségfegyelem és a csoport globális felépítése által biztosított rugalmasság voltak. Ezáltal a Volkswagen a félvezetők és kábelelosztók világméretű hiányának hatását úgy mérsékelte, hogy átcsoportosította erőforrásait fő piacai között Európában, Kínában és Amerikában.Mindez 62,7 milliárd eurós árbevételt (+ 0,6 százalék) és stabil, 8,5 milliárd eurós különleges tételek nélküli működési eredményt generált, beleértve a főként fedezeti tevékenységekből származó pozitív hatásokat is. A mintegy 5 milliárd eurós működési eredmény még ezen hatások levonása után is jelentősen meghaladja az előző évit, ami hangsúlyozza az iparág megbízhatóságát. A számadatok és az év második felében várhatóan javuló félvezető-ellátás fényében a csoport fenntartja a 2022-re vonatkozó kilátásait. Ugyanakkor még nem lehet egyértelműen felmérni különösen az orosz-ukrán konfliktus legújabb fejleményeinek vagy a Covid-19 világjárványnak a Volkswagen-csoport tevékenységére, a világgazdaságra és az iparág növekedésére gyakorolt konkrét hatásait a 2022-es pénzügyi évben."Csoportunk az első negyedévben ismét nagyfokú ellenálló-képességről tett tanúbizonyságot, annak ellenére, hogy a világ a szörnyű ukrajnai háború és az ellátási láncokra is hatással lévő, jelenleg is tartó világjárvány miatt példátlan kihívásokkal néz szembe" - mondta Herbert Diess vezérigazgató. "Igazi globális vállalatként kiterjedt termelési kapacitással rendelkezünk a világ minden jelentős növekedési és értékesítési piacán. A Volkswagen globális felépítése hozzájárul ahhoz, hogy sokat enyhítsünk a jelenleg is érzékelhető kedvezőtlen hatások közül. "A Volkswagen az egyre polarizáltabb világban is szilárdan elkötelezett globális jelenlétének bővítése mellett, tovább ösztönözve átalakulását egy fenntartható és teljes mértékben digitális mobilitási szolgáltatóvá."A Volkswagen-csoport tovább erősíti terjeszkedését a globálisan növekvő piacokon. Nagy hangsúlyt kap az észak-amerikai régió, különösen az Egyesült Államok, ahol ambiciózus növekedési tervet valósítanak meg a 2030-ra kitűzött 10 százalékos piaci részesedés elérése érdekében. Ennek a stratégiának a központi elemei az tisztán elektromos járművek (BEV) lesznek, így a csoport BEV-portfóliója az évtized végére több mint 25 modellre bővül. A csoport továbbá célul tűzte ki, hogy kifejezetten az Egyesült Államokban folytassák az akkumulátorcella-gyártást. A Volkswagen nemrégiben jelentette be, hogy 7,1 milliárd dollár összegű kötelezettségvállalást tett a BEV termékkínálat, a kutatás-fejlesztés és a gyártás fellendítésére Észak-Amerikában.A Volkswagen nagy ütemben folytatja a digitalizáció és az elektrifikáció felgyorsítását legnagyobb egységes piacán, Kínában. A Volkswagen Anhuj lesz az új e-mobilitási központ, a MEB-alapú modellek gyártása 2023-ban kezdődik. Jövőre egy akkumulátorrendszer-gyár is megkezdi működését. A csoport ezért egyenként 1-1 milliárd euró értékű beruházást irányzott elő Anhuj és Gotion számára. Annak érdekében, hogy a csoport szoftvercsomagjának felhasználói élményét jobban a kínai ügyfelek igényeihez tudja igazítani, a CARIAD egyből 600 alkalmazottal kezdte meg működését Pekingben, és országos K+F-hálózatot kíván kiépíteni, amelynek központjai kezdetben Peking, Sanghaj, Csengtu és Hofej lesznek. Kínában a helyi tehetségek kamatoztatása kulcsfontosságú a vállalat K+F kompetenciájának fejlesztéséhez.Folyamatos nagyfokú elkötelezettség a K+F mellettAz autóipari divízióban a K+F-kiadások 10,0 százalékkal 4,4 milliárd euróra nőttek a jövőbeli teljesen elektromos modellekkel és technológiákkal kapcsolatos jelentős fejlesztési tevékenységeknek köszönhetően. A K+F aránya 8,5 százalékot tett ki (2021 első negyedévében 7,7 százalékot). Ugyanakkor a csoport 11,5 százalékkal, 1,7 milliárd euróra csökkentette beruházási kiadásait. Ezzel a capex mutató 3,3 százalékra csökkent az előző negyedévi 3,7 százalékhoz képest."Első negyedéves eredményeink jól mutatják üzleti tevékenységünk szilárdságát a kihívásokkal teli környezetben. Csapatainknak sikerült a lehető leghatékonyabban enyhíteniük az ellátási láncok működésében bekövetkezett zavarokat. A magasabb felszereltségű járművek felé tendáló erős termékkínálat, valamint a folyamatos költségfegyelem hozzájárult az első negyedév jelentős eredményeihez. Ráadásul a nyersanyagokat érintő kockázatkezelésünkből is profitáltunk" - mondta Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi igazgatója."Az első negyedéves eredményeink és a stabil nettó likviditási pozíciónk azt bizonyítják, hogy képesek és hajlandóak vagyunk folyamatosan befektetni átalakulásunkba és a vállalat jövőjébe, még nehéz időkben is."Az autóipari divízió nettó cash flow-ja mintegy 1,5 milliárd eurót tesz ki, ami a szezonális készletfelhalmozódást és a negyedév végi alacsonyabb termelési szintet tükrözi.Ez 0,5 milliárd eurót tartalmaz M&A tevékenységekre és 0,2 milliárd euró készpénzt a dízel üzemanyaggal kapcsolatos témakörökre. Az autóipari divízió nettó likviditása mintegy 31 milliárd eurót tesz ki, amelyet a tiszta nettó cash flow eredményez és amely magában foglalja az 1,1 milliárd euró értékű hibrid kötvény 2022 márciusi visszafizetését és az ugyanebben a hónapban kibocsátott új, 2,25 milliárd euró értékű hibrid kötvényt.Előrelépés a fenntartható mobilitási szolgáltatóvá való átalakulás útjánA Volkswagen folytatja az átalakulást egy fenntartható mobilitási szolgáltatóvá válás irányába. A csoport által elfogadott új felépítés kulcsfontosságú lesz, mivel a Volkswagen klasszikus eredeti gyártóból (OEM) vertikálisan integrált mobilitási vállalattá alakul.A Volkswagen márkái önállóbbá válnak, a csoport pedig az átfogó stratégiára és a szinergiákra összpontosít. A Volkswagen technológiai platformjai is nagyobb önállóságot kapnak a csoporton belüli szinergiák maximalizálása érdekében, ezt a csoport pénzügyi irányítási modellje is tükrözi. 2022 első negyedévétől a csoport a Volume, Premium és Sport márkacsoportokról tesz jelentést. Ezenkívül az egységes szoftvercsomagért felelős CARIAD külön egységként látható, akárcsak a TRATON, amelyről a Scania & MAN és a Navistar külön feltüntetése nélkül számolnak be.Ambiciózusabb kibocsátáscsökkentési célkitűzésekA nyílt és átlátható globális piacok képezik a sikeres vállalatok alapját, ugyanakkor az ambiciózus fenntarthatósági célok közös eléréséhez is nélkülözhetetlenek. A Volkswagen-csoport tovább erősíti ezen a területen tett erőfeszítéseit, és a 2018-as vállaláshoz képest saját gyártóüzemeiben 30%-ról 50%-ra emelte a 2030-ig elérendő kibocsátáscsökkentési célokat. A Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) a közelmúltban megerősítette, hogy a csoport megnövelt klímavédelemmel kapcsolatos termelési célkitűzései már összhangban vannak a 1,5 °C-os céllal.Márkacsoportok eredményeiA Volume márkacsoport volt a leginkább kitéve az orosz-ukrán háború jelenlegi kedvezőtlen hatásainak, a folyamatos Covid-járványnak és a félvezetőhiánynak. Mindezek ellenére a csoport meglehetősen kedvezően indította az évet. A Volume csoport valamennyi márkája esetében annak ellenére nőttek az átlagos eladási árak, hogy a darabszám szerinti eladások részben kétszámjegyű százalékos csökkenést mutattak.A VW márka, a Seat és a Haszonjárművek esetében nőtt az árrés. Egyedül a Skoda esetében volt tapasztalható visszaesés az oroszországi üzletág konszolidációja miatt. A Volume márkacsoport 24,4 milliárd euró (27,4 milliárd euró) árbevételt és 0,9 milliárd euró (1,4 milliárd euró) működési eredményt ért el speciális tételek nélkül.A Premium márkacsoport (a Bentley-t is beleértve) 14,4 milliárd eurós árbevételével az előző év azonos időszakának megfelelően alakult. A speciális tételek nélküli működési eredmény a mennyiségi visszaesés ellenére több mint kétszeresére, azaz 3,5 milliárd euróra (1,5 milliárd euró) nőtt. Ez főként a jól felszerelt prémium járművek iránti továbbra is magas keresletnek, az árufedezeti ügyletek valósértéken történő értékelés pozitív hatásának és az alacsonyabb fix költségeknek volt köszönhető.A Sport & Luxury márkacsoport erős keresletet tapasztalt a 911, Panamera és Cayenne modellek iránt. Az árbevétel 7,3 milliárd euróra nőtt (7,0 milliárd euró). Különösen a magasabb bevételi hozzájárulások vezettek a működési eredmény 1,4 milliárd eurós (1,2 milliárd euró) növekedéséhez. A működési árrés 18,6 százalékot tett ki.A TRATON 8,4 milliárd eurós árbevétele 2022 első negyedévében 29,7 százalékkal magasabb volt, mint az előző negyedévben, amely nem tartalmazta a Navistar tevékenységét. A működési eredmény több mint háromszorosa volt az előző évinek, amelyet befolyásoltak az európai MAN Nutzfahrzeuge-nál végrehajtott átszervezési intézkedések. Az összetétel és az árfolyam-hatások szintén pozitívan befolyásolták az eredményt.A CARIAD 110 (75) millió euróra növelte nettó árbevételét idén a január és március közötti időszakban. Az üzemi veszteség a szoftvercsomagunkba történő magasabb előzetes beruházások hatására nőtt.   

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.