1. Hírek
  2. Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI
Újdonság az Audiról

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

Az Audi bemutatja a Q modellcsalád zászlóshajójának sportos változatát, az SQ8 TDI modellt (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 205 - 204 (kombinált)). A két turbófeltöltővel szerelt nyolchengeres dízelmotornak köszönhetően a nagyméretű SUV átlagon felüli teljesítménye mellett nagyfokú hatékonyságot kínál. A hajtásrendszer és a futómű technológiája - amelynek része a sport-differenciálmű, az aktív kanyarstabilizátor és az összkerékkormányzás is - biztosítja a jármű dinamikus kezelhetőségét. Az Audi SQ8 TDI 2019. nyár végén már elérhető lesz számos európai kereskedésben. A modell ára Németországban 102 900 eurótól indul.

audi Open Corner

Erő és hatékonyság: 4.0 TDI elektromos meghajtású kompresszorral
Az Audi SQ8 TDI modellben dolgozó biturbó V8-as erőforrás (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 205 - 204 (kombinált)) a legerősebb aggregát az európai piacon. Elképesztő ereje mellé nagyfokú gazdaságosság párosul, amelyet a legkorszerűbb megoldások egész sora tesz teljessé. A motor 320 kW (435 metrikus lóerő) teljesítményre képes, legnagyobb, 900 newtonméter forgatónyomatéka 1250 és 3250 fordulat/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Ez lehetővé teszi a 4.0 TDI számára, hogy sportautóként gyorsítsa a kupé SUV-t. Az SQ8 TDI álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás gondoskodik.

Induláskor illetve a fordulatszám tartomány alsó részén a két turbófeltöltő munkáját egy elektromos meghajtású kompresszor (EPC) segíti, így a V8 TDI folyamatosan képes maga felépíteni az erejét. Az EPC energiaellátását egy 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat biztosítja, amely a jármű lágy hibrid rendszerének (mild hybrid system - MHEV) működtetését is garantálja. Szíjhajtású indítógenerátora a lassítások során visszanyert energiát egy lítiumion akkumulátor felé továbbítja.

Valós menetkörülmények között a lágy hibrid technológia akár 0,5 literes megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként. A nagyméretű SUV modell WLTP ciklus alapján meghatározott átlagos fogyasztása 7,8 liter, amely kilométerenként 205 - 204 gramm CO2 kibocsátásának felel meg, természetesen az aktuálisan választott gumi/kerék kombinációtól függően.
A legkorszerűbb megoldások: a futómű
A szériafelszereltség részeként az Audi SQ8 TDI az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerrel és csillapítás-szabályozással kiegészített, sportos hangolású adaptív légrugózással érkezik. A légrugózás a karosszéria magasságát akár 90 milliméteres tartományban is képes változtatni, lehetővé téve, hogy a jármű a legkülönbözőbb talajokon is kitűnően boldoguljon. Három korszerű, extraként elérhető technológiai megoldás kínál további dinamikát, vonóerőt és stabilitást a jármű számára. Amikor a jármű nagy sebességgel érkezik egy kanyarhoz, a sport-differenciálmű aktívan részt vesz a nyomatéknak a hátsó kerekek között történő elosztásában, egy önzáró differenciálművel kiegészítve a quattro összkerékhajtást. A szériafelszereltség részét képező progresszív kormányzás mellett opcionálisan elérhető az összkerékkormányzás is. Ekkor alacsony sebesség mellett az autó a hátsó kerekeket az első kerekekkel ellenétes irányba kormányozza, amely növeli a jármű agilitását. Körülbelül 60 km/óra sebesség felett ezek a kerekek kismértékben az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, ezzel is biztosítva a stabilitást.

A harmadik ilyen high-tech elem az elektromechanikus aktív kanyarkormányzás. Egy kompakt villanymotor osztja két félre a stabilizátort mindkét tengelyen. Egyenes haladáskor ezek egymástól függetlenül dolgoznak, amely egyenetlen útfelületen növeli a menetkényelmet. Sportos haladás esetén és dinamikus kanyarmenetben a rudakat összekapcsolja a rendszer és ellentétes irányba forgatja azokat. Ez csökkenti az SQ8 TDI karosszériájának oldaldőlését a kanyarban és feszesebb kezelhetőséget kínál a jármű vezetőjének.

S-specifikus részletek: a formaterv
Röviden jellemezve, az Audi SQ8 TDI úgy írható le, mint egy nem mindennapi, sportos és robusztus modell. Karakteres külső elemei hangsúlyosan jelennek meg és kiemelik a csúcsmodell különleges státuszát. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács szerkezetét kettős lamellák határozzák meg, kívülről pedig matt ezüst keret veszi körbe. Az alvázvédő elem is ugyanezt a színt kapta, amely így még látványosabbá teszi az első és a hátsó lökhárító megjelenését. A légbeömlők is hangsúlyosabb kontúrokat kaptak, az S-specifikus kipufogórendszer és a látványos sárvédők jellegzetes domborulatai ("quattro-blister") szintén a legkiemelkedőbb teljesítményt erősítik. A kerékjáratok szériakivitelben 21 col peremátmérőjű kereknek biztosítanak helyet, azonban opcionálisan exkluzív, 22 colos keréktárcsák is elérhetőek. Az SUV modell szélességét a rajta látható horizontális vonalak - mint például a hátsó részen található fénycsík vagy a fekete diffúzor feletti látványos csík - hangsúlyozzák. A szériafelszereltség részeként LED technikájú fényszórók világítják meg az utat, a HD Mátrix technológiával működő fényszórók extraként érhetők el.

A S modellekre jellemzően az SQ8 TDI belső terét is a sötét színek uralják. A hagyományos sportülések "S" nyomattal és kontrasztszínű öltésekkel készültek. Az S sportülés plusz integrált fejtámasszal és magas oldaltartással - és igény szerint masszázs- és szellőztető funkcióval - szintén elérhető. A Rotor szürke és Arras piros üléshuzatok tovább erősítik a jármű sportos karakterét. A betétek matt szálcsiszolt alumíniummal készülnek, szénszálas megjelenés vagy tölgyfa betétek szerepelnek alternatívaként még a kínálatban.

Intelligens hálózatba kapcsolhatóság: kezelőfelületek, infotainment rendszer és vezetéstámogató rendszerek
A sportos külsővel összhangban a szériafelszereltségben szereplő Audi virtual cockpit kijelzőfelületet vörös grafikus jelzésekkel operáló S-specifikus felületeket kínál. A vezető a teljesítményre fókuszáló felületet választva a középpontban láthatja a négyzetes grafikával megjelenített fordulatszámmérőt, a teljesítmény és a nyomaték pedig százalékos formában szerepel rajta. A legfőbb vezérlő eszköz két nagyméretű érintőképernyő, amelyek megérintésekor akusztikus és tapintható visszajelzéssel reagál a rendszer. Emellett a vezetőnek lehetősége van a természetes beszéddel történő hangvezérlésre is, amely a szabadon alkotott parancsokat és kérdéseket is megérti. Ezek megválaszolásához a rendszer a járműben tárolt információk illetve a felhőben rendelkezésre álló tudás felhasználásával válaszol. Szintén újdonság az Amazon felhőalapú hangvezérléses szolgáltatása, Alexa, amely az MMI működési rendszerébe integrálva üzemel.

A szériafelszereltség részeként az SQ8 TDI LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli modult biztosít, amely a Wi-Fi hotspot és az Audi connect szolgáltatásaival együtt az MMI navigációs rendszer plusz alkotóeleme. Az útvonaltervezési funkció számos okos megoldást kínál. Például a korábbi utazások alapján meghatározza a vezető preferenciáit, így intelligens ajánlásokkal szolgálhat számára. A navigációs funkciót segítik a Car-to-X szolgáltatások, mint például a közlekedési jelzések vagy a vészhelyzeti információk. Ezek az Audi flottája által gyűjtött nagyszámú információt használják, csakúgy, mint a legújabb szolgáltatás, a közlekedési lámpa információ. Utóbbit az Audi lépésről lépésre fokozatosan terjeszti ki a kiválasztott európai városokban. A városi infrastruktúrával kialakított kétirányú kapcsolat lehetővé teszi a jármű számára, hogy egy szerveren keresztül információkat kapjon a közlekedési lámpákat irányító központi számítógépről, lehetővé téve a vezető számára egy olyan sebesség megválasztását, amely a következő zöldhullám kihasználását segíti. A teljesen digitális Audi virtual cockpit egyedileg meghatározott javaslatot tesz a választott sebességre illetve jelzi a hátralévő időt a következő zöld jelzésig, amennyiben a vezető éppen a piros lámpánál várakozik. A rendszer így támogatja az előrelátó és hatékony vezetési stílust, egyben segíti a folyamatos forgalmat.

Az adaptív menetasszisztens (adaptive cruise assist) még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utazást a hossz- és keresztirányú tájékozódás támogatásával. Ez a vezetéstámogató rendszer ugyanis integrálja az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert. A hatékonysági asszisztenssel kombinálva az Audi SQ8 TDI az érzékelők információira, a navigációs adatokra és a közlekedési jelzésekre támaszkodva gyorsít illetve fékez. Városi forgalomban a vezetéstámogató rendszerek széles kínálatát az útkereszteződés-asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztetés és a 360 fokos szögben látó kamera teheti teljessé.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.