1. Hírek
  2. Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő
Újdonság a Volkswagenről

Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő

Érdekes tesztet közölt nemrégiben az Auto Motor und Sport német szaklap: a 2019/18. számában publikált mérés sorozat a dízel kipufogógáz és a stuttgarti városi levegő szálló por tartalmára koncentrált. Más kipufogógáz-összetevőkhöz képest ugyanis a szilárd részecskék, a szálló por egészségkárosító hatása bizonyult jelentősnek. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nagy részecskékre vonatkozó PM10-es, és kisebb részecskékre vonatkozó PM2.5-ös határértékei a részecskék tömegét érintik. Ám belégzéskor épp a legkönnyebb és legkisebb részecskék jutnak be legmélyebbre tüdőnkbe.

vw Open Corner

Míg a városi levegőre vonatkozó szálló por határértékben a részecskék száma nem kritérium, az autók emissziós követelményeiben a szilárd részecskék tömege mellett a számuk is mérési szempont, így ez a helyzet a dízelmotorok esetében is 2011 óta. Az Auto Motor und Sport és az Emission Analytics mérőberendezései ezért nem súlyra mérték a dízel autók kipufogógázában lévő részecskéket, hanem megszámolták őket. Az összehasonlíthatóság kedvéért a kipufogógáz mellett a mérés helyszínén a stuttgarti városi levegő részecske számát is meg kellett állapítani, majd ezt vetették össze a kipufogógáz-mennyiség részecske tartalmával.

A mérésben öt gyakori üzemállapot szerepelt: regeneráció, hideg indítás, alapjárat valamint mérsékelt és nagy terheléssel megtett út meleg motorral. A táv 3, 30 illetve 300 km volt, a közepes és a hosszú szakasz részecske terhelésébe egy-egy részecskeszűrő öntisztítást is belekalkulálva. A 3 km-es szakaszon a hideg részecskeszűrőben nem indul el a korom hamuvá égetése.

A nitrogén-oxidok szintjét ezúttal nem vizsgálták, mert korábbi tesztek során a mai Euro 6d Temp és Euro 6d besorolású autók visszatérően igazolták, hogy kipufogócsövükön alig távoznak nitrogén-oxidok, és könnyedén teljesítik az igen kemény határértékeket.

Remekelt a Tiguan TDI

A tesztre véletlenszerűen négy márka kiválasztott típusai a különféle kategóriákat képviselték, melyek között egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION kipufogó csövére is csatlakoztatták a hordozható kipufogógáz elemző berendezést (PEMS-Portable Emissions Measurement System).

A Tiguan TDI, amely a négy autó közül messze a legkisebb részecske kibocsátással működött a teszten, és egy szennyezett napon a közepes, 30 km-es úton is csökkenteni tudta a szálló por terhelést, még akkor is, ha ezen az útszakaszon megy végbe a részecskeszűrő tisztára égetése, ami tehát elméletileg a legkedvezőtlenebb konstelláció lenne.

A mérésben szereplő autók kipufogógázával a vizsgált üzemállapotok zömében kevesebb szilárd részecske távozott, mint amennyit a motor elöl a levegővel beszívott. A független mérés sorozat újabb bizonyítéka annak, hogy a dízelmotor nemcsak erős, nemcsak kevesebbet fogyaszt, nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásában előnyös, de igazoltan tisztábban is működik.

Az AMS teljes cikke itt olvasható:

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.