1. Hírek
  2. A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro
Újdonság az Audiról

A nagyméretű limuzin elektromos változata: az Audi A6 55 TFSI e quattro

Az Audi következetesen bővíti elektromos modelljeinek kínálatát: egyedül 2019. második félévében öt erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell mutatkozik be a márka választékában. Az A6 55 TFSI e quattro előértékesítése (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 2,1 -1,9 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 17,9 - 17,4 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 47 - 43 (kombinált) Németországban indul majd. Az újdonság 270 kW (367 LE) rendszerteljesítményével meggyőző teljesítményre képes.

audi Open Corner

Az Audi tovább bővíti kínálatát a középkategóriás luxusmodellek piacán: a négykarikás márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatokkal szélesíti az A7, A8, Q5 és Q7 modellsorozatok palettáját. Ezek a modellek mind viselik a "TFSI e" emblémát. Az A6 55 TFSI e quattro* is ezt a sorozatot folytatja. Hasonlóan a többi Audi hálózatról tölthető (plug-in) modellhez, ez a változat is két kifejezetten hatékony hajtásrendszert egyesítve éri el 270 kW (367 LE) összteljesítményét.

Négyhengeres benzines 2.0 TFSI erőforrása 185 kW (252 LE) teljesítményre képes. A hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrált elektromos motor legnagyobb teljesítménye 105 kW. A rendszer 500 Nm össznyomatéka már éppen az alapjárat, 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető. A jármű hátsó részében található lítium-ion akkumulátor 14,1 kWh energia tárolására képes és úgy került elhelyezésre, hogy a csomagtérben egyenes és kényelmesen pakolható terület álljon rendelkezésre.

Az A6 TFSI e 55 quattro* egy egyszerre sportos és kifejezetten hatékony modellváltozat. Álló helyzetből 100 km/óra sebességre mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Tisztán elektromos hajtással az elérhető maximális sebessége 135 km/óra. A WLTP menetciklus alapján meghatározott, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolsága 53 kilométerre adódik. Így a Németországban vállalati autóként használt A6 TFSI e 55 quattro modellekre kiszabott adókulcs lefeleződik. Az erőteljes, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid az egyetlen prémium limuzin a közvetlen versenytársak kínálatával összevetve, amelyet quattro összkerékhajtással szereltek.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro* hajtási koncepcióját úgy alakították ki, hogy az ügyfelek a napi autóhasználatuk nagy részét elektromos üzemmódban tegyék meg, nulla károsanyag-kibocsátás mellett és közel hangtalanul. A vezető három vezetési mód közül választhat: az "EV" tisztán elektromos üzemmódja mellett a "Hibrid" a két hajtásrendszer leghatékonyabb kombinációját kínálja, míg a "Hold" az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja, bármelyik pillanatban elérhetővé téve a tárolt elektromos energiát.

"Hibrid" üzemmódban az előrelátó működési stratégia biztosítja a maximális hatékonyságot és a lehető legtöbb, elektromos üzemmódban teljesített útszakaszt. Ekkor úgy irányítja a hajtást, hogy megpróbálja az út utolsó, közvetlen a megérkezést megelőző szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és amennyiben szükséges, az akkumulátort előtte a belsőégésű motor segítségével feltölteni.

Az útvonal egyes szakaszainak "finomhangolását" az előrelátó hatékonysági asszisztens végzi. A rendszer hatalmas mennyiségű információt használ fel, többek között a navigáció adatait, az online forgalmi eseményeket, a vezetési stílust és a kamerák illetve radarok által meghatározott távolságot. A rendszer előrelátó módon tervezi meg a hajtás vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro* modell töltése történhet nyilvános töltőállomásokon, ekkor a rendelkezésre álló Mode 3 töltőkábellel akár 7,4 kW maximális töltési teljesítmény is lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a teljesen lemerült akkumulátor feltöltése körülbelül két és fél órát vesz igénybe. A menet közbeni töltést a vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) segíti, amely akár 100 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. A myAudi alkalmazást olyan útvonaltervezővel is felszerelték, amely jelzi ezeknek a töltőállomásoknak a helyét. A myAudi alkalmazással az ügyfelek felügyelhetik a töltési folyamatot illetve az indulás előtti előfűtésről illetve előhűtésről is gondoskodhatnak. A modell klímaberendezése egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze.

Az Audi A6 55 TFSI e quattro* feltűnően sportos karakterrel rendelkezik. A fekete optikai csomaggal, a külső visszapillantó tükrök fekete házával és a sötétített (privacy) üvegezéssel kombinált S line külső csomag tovább fokozza a sportos összképet. Hangsúlyos elemekként jelennek meg továbbá a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, a sportfutómű, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid limuzin 68 850 eurós alapáron rendelhető, és a napokban érkezik a németországi kereskedésekbe.

*: Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs illetve felszereltség kombinációjától.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.