1. Hírek
  2. A Hungaroringen rendezik a túraautó világkupa második futamát
Újdonság a Volkswagenről

A Hungaroringen rendezik a túraautó világkupa második futamát

A Sébastien Loeb Racing Team négy Golf GTI TCR versenyautója is rajthoz áll április 27-28-án a WTCR FIA Túraautó Világkupa magyarországi állomásán. A tíz versenyből álló sorozat második helyszíne a Hungaroring, ahol két nap alatt három versenyfutamot láthat a közönség. A Volkswagen Motorsport által fejlesztett pályaautó 350 lóerős, de a modell utcai változata is elérhető már bizonyos országokban 2.0 literes, 290 lóerős benzinmotorral.

vw Open Corner

Április elején Marrákesben (Marokkó) kezdődött el a WTCR FIA Túraautó Világkupa sorozat. Az idei futamokon a 26 tagú mezőnyből már 4 pilóta is Volkswagen Golf GTI TCR modellel áll rajthoz a Sébastien Loeb Racing Team színeiben. A 2019-es szezonban hét korábbi FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) győztes is versenyez - köztük a Volkswagen volánjánál az angol származású Rob Huff (2012-es WTCC bajnok) és a svéd Johan Kristoffersson (2017, 2018 WRX világbajnok) -, így ezúttal is rendkívül szoros harc várható a bajnoki címért.

A Volkswagen gyári csapatát erősíti a marokkói Mehdi Bennani, és a német Benjamin Leuchter is, aki korábban a Volkswagen-találkozó kapcsán már járt a mogyoródi versenypályán - és nem mellesleg ő állította fel a fronthajtású modellek nürburgringi rekordját egy Golf GTI Clubsport S volánja mögött. Nem lesz számára ismeretlen tehát a sorozat második állomása, ugyanis Marrákes után a Hungaroringre érkeznek a túraautó világkupa versenyzői. Április 27-28-án rendezik meg a magyar fordulót, két nap alatt három futamot (egyet szombaton, kettőt vasárnap) izgulhatnak végig az autósportok szerelmesei a helyszínen.

"Nagyon hálás vagyok azért, hogy itt lehetek. Ugyan sok újdonságot kell elsajátítanom, de igyekszem gyorsan tanulni - mondta Benjamin Leuchter, az idei WTCR egyetlen német pilótája az idénykezdet elején. - A nyitó futam minden sorozatban fontos, de a célom az, hogy versenyről versenyre fejlődjek, és a Nürburgringen, az ötödik állomáson már a dobogóért szeretnék harcolni. Újoncként persze egyértelmű, hogy reálisan az elején még nem a futamgyőzelemért küzdhetek, ha mégis, akkor a többi pilóta valamit nagyon rosszul csinált az elmúlt évek során."

"Idén a WTCR kétségkívül a legerősebb túraautó versenysorozat a világon - vélekedett Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. - Hosszú és tartalmas felkészülés áll mögöttünk, s bízunk benne, hogy több dobogós helyezést és futamgyőzelmet szerezhetünk ebben az esztendőben. A célunk, hogy versenyzőink minél előrébb végezzenek a sorozat végén, de szeretnénk, hogy a csapatversenyben is az élen zárjunk."

"Marrákes nem úgy sikerült a csapatunk számára, mint elképzeltük - összegezett Rob Huff, 2012-es WTCC bajnoka. - Sokat változtattunk az autón a tavalyi évhez képest, de az első versenyen kiderült, hogy további módosításokra van szükség. Rengeteget dolgoztunk azon, hogy megoldjuk ezeket a problémákat, most úgy tűnik, hogy sikerült rendeznünk a hiányosságokat. Meglátjuk, hogy milyen eredményt érhetünk el a hétvégén, mindenesetre én nagyon bízom a csapatunkban és a Volkswagenben, s hiszem, hogy sikerül elindulnunk a helyes irányba."

Marrákes és Budapest után még nyolc helyszínre látogat el a WTCR: Szlovákiában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában, Kínában, Japánban és Makaóban versenyeznek a pilóták, a szuperfinálét Malajziában tartják.

Volkswagen Golf GTI TCR -utcai Golf versenyautós vénával

A 350 lóerős Golf GTI TCR versenyautó mintájára egy utcai változatot is bemutatott a Volkswagen, amely a Golf GTI és a Golf R közé érkezett a kínálatba. A különlegesen sportos modellben egy 2.0 literes, 290 lóerős motor dolgozik, amely 5,6 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 0-ról 100 kilométer/órás sebességre. A Golf GTI TCR végsebessége 250 kilométer/óra, ami opcionálisan 260 kilométer/órára is növelhető. Az autó már a megjelenésével is kiemelkedik a tömegből a 18 colos Belvedere felniknek, az első légterelőknek, az egyedi küszöböknek, a hátsó spoilernek és diffúzornak köszönhetően. A modellhez alapfelszereltségként jár az első differenciálzár, a sport féktárcsák, az első prémium sportülések, az egyedi sportkormány és a menetprofil választás.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.