Innováció
2019.09.12.

Valósággá vált látomás: az ID.3 világpremierje

A Volkswagen a Frankfurti Nemzetközi Autószalon (IAA) előtti este mutatja be úttörő járművét, az ID.3 modellt. Ez a jármű egy új korszak kezdetét szimbolizálja a márka számára. Az ID.3 a tisztán elektromos járművek teljesen új generációjának első modelljeként tovább bővíti a Volkswagen kínálatát, kibocsátásmentes helyi közlekedést, kiemelkedő hatékonyságot és teljes hálózatba kapcsolhatóságot kínálva. Ezzel együtt az ID.3 a Volkswagen, mint márka átalakulását is tükrözi és egyben ez az első modell, amely az új Volkswagen emblémát viseli.
vw

"Az ID.3 egy mindennapi használatra alkalmas, sokoldalú modell. Kompakt modellként egy kisautó irányíthatóságát vegyíti egy középkategóriás jármű belső térkínálatával. Izgalmas formatervét pedig innovatív technológiája és jelentős hatótávja teszi teljessé." - hangsúlyozza Silke Bagschik, az ID. modellcsalád értékesítés és marketing területeiért felelős vezetője az IAA előestéjén.

A Volkswagen ID.3 modellje új korszakot nyit a környezetbarát mobilitás terén. Az ID. sorozat ezen első modellje szénmentességet, az elektromos autókra jellemző lenyűgöző vezetési dinamikát és teljes hálózatba kapcsolhatóságot kínál. A jövőbeni ID. modellekhez hasonlóan az ID.3 is az új Moduláris Elektromos Platformra (MEB) épül, amely a kompromisszummentes elektromos hajtásrendszer számára készült.

Az ID.3 teljesen újragondolt formanyelvének köszönhetően azonnal felismerhető, hogy egy nulla károsanyag kibocsátású autóval állunk szemben. Az elektromos jövőre készült és a tervezési minőség teljesen új szintjét hozza a kompakt járműkategóriába. "Az ID.3 modellel a Volkswagen a jövőt veszi célba." - véli Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője, majd hangsúlyozza: "Természetes stílusa és az általa kínált, teljesen intuitív vezetői élmény egy egészen új, elektromos gondolkodásmódot tükröz."



A belső tér szintén bővelkedik úttörő megoldásokban. A Moduláris Elektromos Platform (MEB) hosszú tengelytávja a rendkívül rövid túlnyúlásokkal egy igen nagyvonalú belső teret eredményez: ez az Open Space koncepció. Az így létrejött tágas belső térrel az ötülésese ID.3 új mércét állít a kompakt kategóriában.

A teljesen új tervezésű, digitális kijelzőelemeknek és vezérlőknek köszönhetően a vezető ösztönösen képes eligazodni az ID.3 belső terében. A műszerfal kijelzője mellett egy teljesen új fejlesztésű, központi helyen található tíz col átmérőjű érintőképernyő jeleníti meg az összes fontos információt a vezető számára.

A szintén újdonság ID. Light egy LED csíkkal segíti a vezetőt a navigálásnál illetve figyelmezteti olyan váratlan helyzetekben, mint amikor például veszély esetén azonnali fékezésre van szükség. Minden vezérlőelem - többek között az elektromosan állítható multifunkciós kormánykeréken találhatók is  - érintésérzékeny gombokkal működik, így elég csupán megérinteni a funkció aktiválásához. Csupán az elektromos ablakok és az elakadásjelző működését biztosítják a hagyományos nyomógombok. Ezt egészíti ki az intelligens természetes hangvezérlés. Az App Connect alkalmazás használatával az ID.3 és az okostelefonok közötti kapcsolat másodpercek alatt létrejöhet.

A sorozatgyártású modell bemutatójakor az ID.3 három különböző méretű akkumulátorcsomaggal érhető el. Az alapváltozat felhasználható energiamennyisége 45 kWh, amely akár 330 kilométeres (WLTP ciklus szerint) elektromos hajtással teljesített hatótávolságot kínál. Ennek az ID.3 modellnek az indulóára 30 000 euró alatt marad. Emellett elérhető egy 58 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt változat is, ahol az ID.3 akár 420 kilométeres hatótávolság (WLTP ciklus szerint) megtételére is képes. A legnagyobb akkumulátorcsomag kapacitása 77 kWh, itt az elektromos hajtással megtett táv elérheti az 550 kilométert is (WLTP ciklus szerint). A gyorstöltési képességének köszönhetően az ID.3 képes 30 percen belül közel 290 kilométeres (WLTP ciklus szerint) hatótávolságra elég energiát feltankolni, kihasználva a rendelkezésre álló 100 kW töltési teljesítményt.

Az akkumulátorok a jármű padlólemezében kaptak helyet. Az elhelyezés előnyösen befolyásolja a modell vezethetőségét és dinamikáját illetve lényegesen alacsonyabb súlypontot eredményez. Az ID.3 modellt mindemellett optimális súlyelosztás jellemzi az első és a hátsó tengely között.

 


Az ID.3 1st(1) - limitált darabszámú kiadás

Az Volkswagen idén májusban indította el az ID.3 1st névre hallgató limitált darabszámú modellváltozatának előrendelését. Ez lehetővé tette az európai érdeklődők számára, hogy 1000 euróért egy nem kötelező érvényű foglalást tehessenek az ID.3 1st valamelyik gyártási helyére. Ősszel pedig azok, akik éltek az előfoglalás lehetőségével véglegesíthetik rendelésüket a rendelkezésre álló kereskedésekben, összeállítva a számukra megfelelő változatot az ID.3 1st modellből.

Az első kiadás - az ID.3 1st - 58 kWh kapacitású akkumulátorát egy, a hátsótengelyen található elektromos motor hajtja. Teljesítménye 150 kW, maximális nyomatéka pedig 310 Nm, az ötajtós modell legnagyobb sebessége pedig eléri a 160 km/órát. Az ID.3 1st ára nem haladja meg a 40 000 eurót.

Az ID.3 1st három előre rögzített összeállításban érhető el, amelyek a hagyományos ügyféligényekre reflektálva kerültek kialakításra. Ezen kívül a karosszéria színe és a jármű belterének színvilága külön választható.

Az ID.3 1st  alapváltozata rendelkezik navigációs rendszerrel, DAB+ digitális rádióval, ülés illetve kormánykerék fűtéssel, az első ülések között könyöktámasszal, egy Mode 2 töltőkábellel és 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal.

Az ID.3 1st  Plus felszereltsége ezen kívül tartalmaz egy hátsó kamerarendszert, az ACC adaptív távolságtartó automatika (ACC) rendszerét illetve a Kessy Advanced kulcsnélküli ajtónyitás és indítás rendszerét is. Az ID.3 1st  Plus belső terében a formatervezett ülések mellett két USB-C csatlakozási ponttal szerelt középkonzol illetve hangulatvilágítás kapott helyet. A külső felszereltség részeként szerepelnek a színezett ablakok, az ezüstszínű külső Style csomag, a LED-Mátrix fényszórók, a mátrix technikán alapuló oldalsó fények, féklámpák, irányjelzők és tolatólámpák illetve a 19 colos könnyűfém keréktárcsák.

A modellkínálat csúcsát az ID.3 1st Max képviseli, amely ezen kívül még a kiterjesztett valósággal (AR) működő head-up display rendszerét, a Beats hangrendszerét, egy hatalmas üveg panoráma tolótetőt és 20 colos könnyűfém keréktárcsákat is magába foglal.  Ezt a felszereltséget egy "Emergency Assist" rendszerrel kiegészített sávtartó asszisztens, egy sávváltást segítő rendszer, induktív telefontöltési lehetőség, komfort ülések és nagyméretű, 20 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.

1, ID.3 / ID.3 1st - ennek a járműnek az értékesítése még nem kezdődött meg