1. Hírek
  2. Az Audi A4 – Még sportosabb és még modernebb
2019.09.10.
Újdonság az Audiról

Az Audi A4 – Még sportosabb és még modernebb

Az Audi A4 a márka alapvető értékeit fogalmazza meg, és négy év gyártást követően az Audi még karakteresebbé és sportosabbá tette középkategóriájú sikermodelljét. Külső megjelenése harmonikusan illeszkedik a márka új formai nyelvezetébe, a kezelés területén pedig az új nagyméretű MMI-érintőképernyő az okostelefonok élményét kínálja az ügyfelek számára. Számos motorváltozat már részleges hibrid rendszerrel (MHEV) áll rendelkezésre, és e széleskörű elektromossá alakítás egyszerre szolgálja a gazdaságosságot és a kényelmet. Mindez az Audi S4 TDI modellváltozatra (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3 - 6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 163*) is érvényes, amely első ízben érkezik motorházfedele alatt V6-os TDI-erőforrással, valamint 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózattal és elektromos hajtású kompresszorral - még érzékenyebb reakciókat biztosítva eleve dinamikus karakterének. A teljesítmény, a forgatónyomaték és a hatékonyság e kombinációja egyedülálló ebben a piaci szegmensben.

audi a4

Sportos fellépés - a külső megjelenés
Sportos stílusjegyeivel a középkategóriájú modell még dinamikusabb és igényesebb benyomást kelt. Singleframe hűtőrácsa szélesebb és alacsonyabb, hátulján pedig hangsúlyosan vízszintes vonalvezetése emeli ki szélességét. Oldalnézetét izmos hatást keltve domborodó sárvédői és a köztük mélyebben vezetett vállöv határozza meg, amelyek együttesen a quattro-géneket kifejező, határozott kontúrokat képeznek a kerekek felett.

A LED-technikájú fényszórók immár az Audi A4 alapfelszereltségéhez tartoznak, a csúcs-fényszórók pedig a teljes mértékben automatikus távolsági fénnyel működő Mátrix LED-technikával működnek. Ugyancsak újdonság a felszereltségi szintek koncepciója, amelyek palettáját a külső esetében a Basis, az advanced és az S line alkotja, ezeket pedig az S-modellek és az A4 allroad quattro egyedülálló megjelenése egészíti ki. Az ügyfelek tizenkét külső szín közül válogathatnak, köztük az új Terra-szürke árnyalattal.

Az Audi A4 nyugodt hangulatú utasterének összhatását szintén a vízszintes vonalak határozzák meg. A műszerfal középpontjában az új kezelési rendszer központi elemeként az enyhén a vezető felé forduló, nagyméretű MMI-érintőképernyő áll. Az új design selection és S line belső felszereltségi csomagok igény szerint kombinálhatók a külső felszereltségi szintekkel, számos szín- és anyagkombinációt kínálva. Sötétben a kontúr-/hangulatvilágítás-csomag teremthet különleges atmoszférát az utastérben.

Jövőbe mutató - a hálózatba kapcsolhatóság
Új MMI-rendszerével a széleskörűen hálózatba kapcsolt Audi A4 a korszerű okostelefonokéhoz hasonló kezelési élményt kínál. A középkonzol eddigi forgató-/nyomógombjának szerepét akusztikai visszajelzésekkel működő MMI-érintőképernyő veszi át, a nagyfelbontású TFT-képernyő 10,1 col képátlójú. Grafikája célzottan letisztult és visszafogott, a menürendszer pedig egyszerű hierarchiájával a felhasználó igényeihez igazodik és a könnyű kezelést szolgálja. Az MMI-kereső szabad szövegmegadással működik és különösen gyorsan szolgál találatokkal. A természetes hangvezérlés az új rendszer további funkciójaként a mindennapi beszéd számos szófordulatát is értelmezni tudja.

Az Audi A4 navigációs rendszere még sokoldalúbb és még inkább felhasználóbarát. Az Audi connect és Audi connect plus kínálata számos online-szolgáltatást tartalmaz, köztük az Audi járműflotta kollektív intelligenciáját felhasználó Car-to-X szolgáltatásokkal. Az online közlekedésitábla- és veszélyinformáció, illetve az On-Street-Parking mellett újdonság a közlekedésilámpa-információ, ahol a városi környezeti infrastruktúrával kialakított hálózati kapcsolatok révén az autó szerveren keresztül juthat információkhoz a közlekedési lámpák központi számítógépéről, a vezető így a legközelebbi zöldhullámhoz igazodva választhatja meg sebességét. A kombinált műszeregységen egyéni sebességajánlás jelenik meg, illetve - ha a vezető már a piros lámpánál várakozik - a következő zöldhullámig hátralévő idő is látható. A rendszer ezzel nagyban hozzájárul az előrelátó és gazdaságos közlekedéshez, hatékonyan segítve a folyamatos forgalomáramlást. Ez a szolgáltatás az Audi connect csomag része, és bizonyos európai városokban fokozatosan kezdi meg működését.

Az Audi connect Vészhívás és Szerviz szolgáltatása a szériafelszereltséghez tartozik, a díjmentes myAudi alkalmazás pedig a jármű rendszerére csatlakoztatja az ügyfél okostelefonját. Az opcionális Audi connect kulcs segítségével a vezető Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonjával is nyithatja és zárhatja az autót, illetve indíthatja a motort. A személyre szabhatóság további digitális megoldásként akár tizennégy myAudi-felhasználó számára is lehetővé teszi személyes beállításaik egyéni profiljukban megoldott tárolását.

A számos újdonság között, amellyel az Audi A4 a piacra érkezik, szerepel az iránymutató functions on demand kínálata is, amellyel az ügyfelek három infotainment-funkciót járművük megvásárlását követően is rugalmasan és igény szerint rendelhetnek a myAudi alkalmazáson keresztül. Németországban az MMI plusz rendszer, a DAB+ digitális rádió és az Audi smartphone interface szerepel a választékban, mégpedig különböző futamidőkkel. Amennyiben az ügyfelek szeretnének jobban megismerni egy-egy felszerelést, egyhónapos tesztidőszakra is lehetőség nyílik, amelyet már közben is igény szerint újabb egy hónappal, egy évvel vagy akár hosszú távra is meghosszabbíthatnak. Ha az ügyfél nem kíván hosszabbítani, rendelése a futamidő végén aktív felmondás nélkül, automatikusan szűnik meg.

Az új MM-rendszer mögött új főegység (Main Unit) dolgozik. A modulrendszerű infotainment koncepció harmadik generációját (MIB 3) nagy számítási teljesítmény jellemzi, és az ugyancsak új, térben különálló kommunikációs egységgel (Communication Box) dolgozik együtt. Utóbbi az összes hálózatba kapcsolhatósági feladatot - például a telefont és az Audi connect szolgáltatásokat - összefogva a WLAN-hotspotot is magában foglalja. Az extrafelszerelésként kínált hardvermodulok közé tartozik az Audi phone box és az elöl térhangzású Bang & Olufsen Premium Sound System is.

A kombinált műszeregység háromféle változatban áll rendelkezésre, kettő részben analóg vezetőinformációs rendszer és - az MMI plusz technikával együtt - a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit plus formájában. Utóbbi esetében a vezető a multifunkciós kormánykerékről kezelheti a 12,3 col átlójú, teljes HD felbontású kijelzőfelületet, amelynek háromféle nézete közül választhat. A Head-up kijelző a vezető közvetlen látóterébe vetíti ki a fontos információkat.

Az A4 modellek számos vezetői segédrendszerrel rendelhetők, az extrafelszerelésként kínált technikák pedig a vezetői segédrendszerek Túra, Város és Parkolás csomagjaiban állnak rendelkezésre. A Túra csomag fontos eleme az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített, a követési távolság automatikus szabályzását szolgáló adaptív sebességasszisztens, amely az előrelátó hatékonysági asszisztenssel közösen akár elöl haladó jármű nélkül is előrelátó módon lassíthatja, illetve gyorsíthatja az autót. Ennek során Car-to-X paramétereket, a navigációs adatokat és közlekedési táblákat is kiértékel.
Széleskörűen elektromossá alakítva - a hajtásrendszer
Európai piaci bevezetésekor hat turbófeltöltésű motor szerepel az Audi A4 sorozat kínálatában, amelyek teljesítménytartománya 110 kW (150 LE) és 255 kW (347 LE) között, az Audi A4 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,0 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 138 - 125*) erőforrásától egészen az Audi S4 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3 - 6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 163*) motorjáig húzódik. Mindegyik aggregát - legyen szó négyhengeres dízelről, V6-os TDI-ről vagy épp négyhengeres TFSI-ről - egyaránt megfelel az Euro 6d-temp károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak.

Három motorváltozat 12 voltos fedélzeti elektromos hálózat alapjain működő részleges hibrid rendszerrel (MHEV) érkezik a piaci bevezetésre, amely egyszerre csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és növeli a kényelmet. E széleskörű elektromossá alakítás nagyban hozzájárul üzemanyag-fogyasztási flottacélkitűzések teljesítéséhez, az MHEV-rendszer ugyanis az Audi saját mérései szerint 100 kilométerenként akár 0,3 literrel is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást a mindennapos üzem során.

Manuális sebességváltó vagy hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic automatikus váltómű, elsőkerék- vagy quattro összkerékhajtás - mind a hat motorváltozat számára testreszabott erőátviteli rendszer áll rendelkezésre. Mindegyik Audi A4 modell már alapkivitelében automatikus sebességváltóval gördül le a szerelőszalagról.

Sportosan harmonikus - a futómű
Sportosan kiegyensúlyozott hangolású futóműve ideálisan illeszkedik az Audi A4 karakteréhez. Az ügyfelek az alaphangolású és a sportfutómű közül választhatnak, emellett két adaptív futómű is rendelkezésükre áll. Az egyik a csillapításszabályzással kiegészített komfortfutómű, amely 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát és különösen magas szintű menetkényelmet kínál. A másik a csillapításszabályzással vagy anélkül kínált sportfutómű, amely 23 milliméterrel mérsékli a karosszéria magassági pozícióját és még dinamikusabb alaphangolásával változatlan menetkényelem mellett emeli ki az A4 sportos karakterét. Mindkét szabályozott futómű az Audi drive select menetdinamikai rendszer része, akárcsak a kormányzás - kívánságra dinamikus kormányzás is rendelhető -, az automatikus sebességváltó és a motor fojtószelepe. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével igény szerint választhatja meg, hogy az akár öt menetprofil közül melyik szerint működjenek az említett rendszerek.

Dízelerő - az Audi S4 TDI
Az A4-család mindkét S-modellje - az Audi S4 Limousine TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3 -6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 164 -163*) és az S4 Avant TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,3*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 -165*) - számára az európai piacokon V6-os dízelmotor szolgál erőforrásul. A 3.0 TDI tekintélyes vonóerejét kulturált járással és nagy hatótávval ötvözi, teljesítménye a 255 kilowattot (347 LE) is eléri, maximális forgatónyomatéka pedig 700 newtonméter. E motorral az S4 Limousine TDI álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, elektronikusan lehatárolt végsebessége pedig 250 kilométer/óra. A teljesítmény, a forgatónyomaték és a hatékonyság e kombinációja ebben a piaci szegmensben egyedülállóvá avatja az Audi S4 TDI modelleket.

Az elektromos hajtású kompresszor kiváló elindulási tulajdonságokról, gázadáskor pedig a vonóerő csaknem késedelem nélküli felépüléséről gondoskodik, megszüntetve a turbólyuk jelenségét és minden menethelyzetben különösen gyors reakciókat biztosítva. Az EAV új fejlesztésű 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat része, amely a részleges hibrid rendszert is magában foglalja. E megoldás még nagyobb hatékonyságnövelő lehetőségeket kínál, mint az A4 modellek 12 voltos fedélzeti hálózatával működő MHEV-rendszer, s az S4 TDI modellekben már a következő fejlesztési lépcsőt képviseli, ahol a részleges hibrid technika 48 voltos alapon működik. A 12 voltos részhálózat nagyteljesítményű egyenáramú (DC/DC) feszültségátalakítóval csatlakozik a 48 voltos fedélzeti elektromos főhálózathoz. Első ízben dolgozik az S4 TDI modellekben a hibridrendszer szíveként nagyteljesítményű, 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor, fékezéskor akár 8 kW maximális energia-visszatáplálási (rekuperációs) teljesítménnyel. Energiaközpontként 0,5 kWh kapacitással kompakt, léghűtésű lítiumion-akkumulátor szolgál, amely a csomagtérpadlózat alatt kapott helyet. Az S-modellek részleges hibrid rendszere 100 kilométerenként akár 0,4 literrel is csökkentheti az ügyfélüzemi üzemanyag-fogyasztást.

A hajtásláncot a nyolcfokozatú tiptronic automatikus sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás alkotja, extrafelszerelésként a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között aktívan elosztó sport-differenciálművel. Utóbbi megoldás a dinamikus kanyarvételek során célzottan nagyobb nyomatékot juttat a kanyar külső ívén gördülő kerékre, már idejekorán megelőzve az alulkormányzottsági hajlamot. Az S-sportfutómű ez esetben a szériafelszereltség része, és S-specifikus hangolásával a vezetés sportos élményét kínálja, ami az extrafelszerelésként rendelhető, csillapításszabályzással kiegészített S-sportfutóművel még tovább fokozható. Kívül és belül számos dizájnelem utal az S-modellek különleges pozíciójára, a kipufogórendszer végcsöveitől egészen az extrafelszerelésként rendelhető Audi virtual cockpit műszeregység S-üzemmódjáig.

Mindenfajta útra - az Audi A4 allroad quattro
A quattro összkerékhajtásnak és a 35 milliméterrel megnövelt szabad hasmagasságnak köszönhetően az Audi A4 allroad quattro egyszerre kínál magas szintű menetkényelmet és kedvező terepes tulajdonságokat. A csillapításszabályzással kiegészített, opcionális allroad-specifikus futómű egyaránt fokozza a kényelmet és a dinamikát. E változatot olyan részletek különböztetik meg az A4 Avant modellektől, mint az alsó védőlemezek, a kerékjárati peremburkolatok, a 12 milliméterrel megnövelt kerekek és az elöl hat, hátul tizenegy milliméterrel szélesebb nyomtáv.

Az automatikus sebességváltó az Audi A4 allroad quattro alapkiviteléhez tartozik, a szériafutómű helyett pedig csillapításszabályzással kiegészített verzió is rendelhető. Akárcsak az A4 Avant esetében, a csomagtartó itt is 495 literes, az üléstámla lehajtásával és a tetőig pakolva pedig akár 1495 literig bővíthető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás már szériafelszerelésként elektromos mozgatású. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer további Offroad üzemmódjával összesen már hat menetprofil áll a vezető rendelkezésére.

Akik gyorsan határoznak - az Audi A4 edition one különleges modellváltozat
A piaci bevezetésre edition one néven az A4 egy különleges modellváltozatával is megjelenik a négykarikás márka. Az újdonság Limousine és Avant kivitelben, illetve háromféle motorizáltsággal - 2,0 literes TFSI (180 kW/245 LE) (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,9 -6,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 157 -146*), 2,0 literes TDI (140 kW/190 LE) (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,3 -4,9,*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 140-131*) és 3,0 literes TDI (170 kW/231 LE) (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,6 -5,3*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 145-139*) - érkezik. Külső megjelenésének alapjául az S line külső összeállítás szolgál, olyan markáns jegyekkel kiegészítve, mint például a fekete elemek optikai csomagja, utasterében pedig a design selection és az S line kivitel közül választhatnak az ügyfelek.

Árak és piaci bevezetés Európában
A TDI-hajtásrendszerű és új sportos megjelenésű Audi A4 és Audi S4 modellek 2019 májustól, míg az A4 allroad quattro kora nyártól rendelhető meg Európában, s 2019 őszétől érkeznek a márkakereskedőkhöz. Az A4 Limousine 35 TFSI (110 kW/150 LE) (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,0 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 136 - 125*) alapára az S tronic sebességváltóval 35.900 euró, míg az S4 Limousine TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)m: 6,3 - 6,2*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 164 - 163*) 62.600 eurótól rendelhető meg, ahol az Audi A4 Limousine több kedvelt extrafelszerelése - például az A4 Limousine 45 TDI quattro tiptronic (170 kW/231 LE) (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,5 - 5,3*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 144 - 139*) modellel összevetve - mintegy 6.400 euró értékben már az alapkivitelt bővíti. Ezek között szerepelnek egyebek mellett a LED-fényszórók dinamikus hátsó irányjelzőkkel, a feszesebb hangolású rugózással és csillapítással kialakított S-sportfutómű, a 18 col peremátmérőjű keréktárcsák, az S-nyomattal díszített, Alcantara bevonatú, elektromosan állítható első sportülések, valamint a sportos stílusú lökhárítók. Az Audi A4 53.300 eurós áron edition one jelzésű különleges modellváltozatban is megrendelhető.

Az Európán kívüli piacokon az Audi eltérő motorizáltsággal, a 3.0 TFSI erőforrással kínálja az S4 és az S4 Avant modelljeit. E turbófeltöltésű, közvetlen benzinbefecskendezésű aggregát teljesítménye 260 kW (354 LE), és az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 500 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál. A V6-os motorral az S4 Limousine TFSI álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az S4 Avant TFSI két tizedmásodperccel igényel többet a szabvány szerinti gyorsulási sprinthez.

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként alakulnak.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.